125 років дизельному двигуну: історія в фото

1

Рівно 125 років тому 10 серпня 1893 Рудольф Дизель в перший раз завів прототип свого двигуна із запалюванням від стиснення. Це був одноциліндровий агрегат з залізним циліндром в 10 футів висотою і маховиком в основі. В цьому ж році Дизель опублікував статтю, в якій описав роботу двигуна внутрішнього згоряння. У 1894 році Дизель подав патентну заявку на свій винахід, що отримав назву дизельного двигуна. Але винахід вибухнув, ледь не вбивши свого автора.

Ще два роки пішло на вдосконалення, а в 1896 році Дизель продемонстрував нову модель мотора. Теоретично новий мотор мав ефективність в 75 відсотків проти десятипроцентної ефективності парового двигуна. Саме на цей апарат і був виданий патент No 608 845, позначений як «двигун внутрішнього згоряння».

Крім винахідництва як такого і інтересу до законів фізики, Рудольф Дизель мріяв, що його двигун допоможе незалежним ремісникам конкурувати з великим промисловим виробництвом.


І це почасти так і було. Але і промисловість швидко взяла такі мотори на озброєння. І незабаром двигуни Рудольфа Дизеля стали працювати на підводних човнах, локомотивах, судах далекого прямування, великих вантажівках, електростанціях. Вони донині трудяться на шахтах, в нафто-і газовидобутку, це не рахуючи звичайних автомобілів. Уже до кінця XIX століття Рудольф Дизель став мільйонером, а в 1913 році зник на шляху до Лондона. Припускають, що судно, на якому він подорожував, затонуло в Ла-Манші.